Članice MIGREC tima, Natalija Perišić i Danijela Pavlović učestvovale su na konferenciji „Inovacije i rezilijentnst: spremnost obrazovanja za socijalni rad za neizvesne vremena“ koju su organizovali Evropska asocijacija škola za socijalni rad i Univerzitet u Talinu sa prezentacijom „Kreiranje razumevanje promena izazvanih migracijama u obrazovanju za socijalnu politiku i socijalni rad u Srbiji “ 17. juna 2021. godine.
Konferencija je bila strukturisana oko šest tema:
- Životni vek i socijalni rad u doba inovacija
- Obrazovanje za socijalni rad u vanrednim prilikama (krize, katastrofe i neočekivani događaji)
- Posttraumatski pristupi u socijalnom radu
- Inovativne prakse u nastavi socijalnog rada koje uključuju korisnike usluga
- Inovativne veštine za praksu socijalnog rada sa ugroženim grupama: migrantiima, izbeglicama, žrtvama rata i sukoba i žrtvama zdravstvene krize
- Etika socijalnog rada u vremenima neizvesnosti: balansiranje inovacija i tradicije.
Profesorka Perišić je ukazala na to da je uticaj različitih vrsta migracija na srpsko društvo dubok. Ona je istakla da su trendovi migracija kompleksni: prisilni i dobrovoljni, regularni i neregularni, unutrašnji i spoljni. Razumno se može očekivati da će se svi oni pojačati u bliskoj budućnosti. Kao rezultat toga, napomenula je da će biti potrebna veća podrška osetljivoj populaciji, a takođe će i koncept razvoja društva morati da se preoblikuje. Njena prezentacija bila je usredsređena na uticaj projekta MIGREC na stvaranje razumevanja događaja vezanih za migracije u obrazovanju za socijalni rad i socijalnu politiku u Srbiji.
Pored ovoga, prezentacija je sadržala i tematska područja Projekta: integraciju migranata, upravljanje migracijama, veze između razvoja i migracija, teorije i metode u migracionim studijama i znanja, rasprave i reprezentacije migranata. Profesorka Perišić je istakla da će istražujući svaku od tematskih oblasti i stavljajući ih pod okrilje Istraživačkog centra, koji će biti uspostavljen u okviru Projekta, cilj biti razvijanje teorijskih, praktičnih i političkih znanja i razumevanja značaja za obrazovanje u socijalnom radu i socijalnoj politici na nivou doktorskih studija.




